Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2013

Amni 11 bulan.

Kemain kan anakku.. nengok kartun mata tak kelip2.. tekun sgt menegoknyer..hihi.. masa ni amni demam.. risau sungguh aku.. ingus leleh2.. siap nak jadik ijau plak tu.. malam2 pon asik nangis jerk..:(..

Skrg alhamdulillah.. dah makin sihat.. cuma batuk tu namo ilang2 lagi. Amni dah masuk 11 bulan. Hoho cepatnyaaa!!

Progress amni 11 month:

-Berjalan dah makin laju..kadang2 mcm nak berlari
-Dah pandai panjat katil n sofa n pandai jugak turun sendiri... syabas anakku.. tak de sapa ngajo dia turun katil..tp tiba2 boley plak dia meniarap n julur kaki dulu..wahhh.. syabas lagik anakku..!!;)
-Suka sgt sebut "PAPA".. sentap mama huh!
-Nak tdo mesti caik papa dia.. coz papa boley hayun2 amni masa nak tdo tu.. ngan mama non hado.. tdo jerk la kat bantal sambil mama tepuk2.. mmg susah beno kamu nak tdo kan!!
-Dah pandai kiss orang.. B la ckp ayang mama..ayang mama..terus datang kat aku cium pp..alololo.. geram betollah mama kau ni nak..ishhh.. bla ckp ayang papa langsung dia wat tak ta…

Monolog dalam hati

As Salam

Pagi ni sejuk..hujan pg2 tadik.. Alhamdulillah.. lama dah tak ujan kot. Eh mata kanan aku asik gerak2 jerk..isau plak aku.. kalo mata kanan gerak nak jumpa orang ker nak nangis erk.. kalo nak jumpa orang ok lah.. kalo nangis..huuu..tak mo...

Sejak 2 3 hari ni byk menda jugak aku pikir.. biasa la tu kan.. hidup tak berfikir mcm tak waras plak kot..hihi..

Keluarga... agak2 ade tak orang boleh hidup tanpa keluarga..buang mak sendiri..buang adik beradik.. buang saudara mara..  masa masih sihat boleh la kita kata boleh.. tanpa keluarga pun aku boleh hidup lah.. betul tu.. tapi kita akan ttp berbalik pada keluarga b la kita susah.. contoh senang.. anak kau sumer perempuan.. tiba2 anak nak kawin.. laki kau dah meninggal.. tak ke kena mintak tlg keluarga jugak.. pada aku hidup jangan eksen.. hidup jgn sombong.. byk rugi dari untungnya..  bla ader keluarga yg dtg melawat.. bersyukurlah coz masih ade yg mengingati kita.. ader yg sudi nak jengah kita.. anak2 mmg ade.. tapi tak ke bonus …

Mc

As salam...

Bersiaran dari rumah jerk..hari ni aku mc.. 2 3 hari ni sakit kepala makin menjadi2 pulak.. so hari ni malas nak cr nahas pegi keje.. keje kat opis bapak banyak nimbun2 aku tak siap ...huhu..so hari ni usahlah berdegil.. jom pegi serah diri kat docte..

Okey dah jumpa docte.. doc kata aku sakit pala becoz of my flue.. aku pon rasa cenggitu coZ sblm ni ok sajerk.. sejak aku berjangkit selsema ngan anak2 ni baruu sakit kepala menggila..huhu...

Tapi b la aku sakit..:(.. sian pulak kat anak2 n suami.. seriusly.. aku selalu berdoa agar sihat senantiasa..namun siapa lak pula aku kan.. sakit itu kan penghapus dosa.. maknanya Allah sayang.. nak aku sentiasa igt Dia.. sebut namanya.. Alhamdulillah jugak.. anak2 makin paham..kecuali amni lahh.. mmg dia tak tau..

Semalam petang alek keje terus aku terbungkang ataih katil.. serius tak dpt nahan dah kesakitannyer.. tiba2 aku sedar2 anak2 kejut aku..

Anak2:mama naper...
Aku: mama sakit pala..demam..
Anak2:ooo..mama demam..

Terus berlal…

Jalan-jalan Penang

Alhamdulillah.. tercapai jugak hajat nak menjejak bukit ni.. ader sape2 penah pegi tak.. alang2 dah alek beraya Kedah rituh kami laki bini amek keputusan singgah Penang. Memandangkan aku jugak ngidam sgt dah makang nasi kandar... terus laki setuju..hihi.

Ini adalah first time aku sampai Penang dgn erti kata sebenarnya. Sebelum ni lalu2 gitu jerk...

Ok masa pegi haruslah mencuba menaiki feri..kasi teruja sket anak2 kan.. padahal aku pon jakun..kihkih..


Time ni ngah beratur nak naik ferri.. lupa dah aku tambang berapa.. rasanya Rm 7.20 kot.. ntah...tu la lama sgt aku simpan nak update. Beratur time tu adalah panjang... saper yg kurang sabar sila lalu jambatan je lahhh...

Iyahooo... ferri dah bergerak.. anak2 kemain teruja sgt.. kereta pun leh rehatkan diri sebentar.. sonok jugak naik ferri ..huhu...

Nak menyeberang ke pulau.. so kita boley pilih samada nak naik ferri or naik jambatan Pulau Pinang tu jerk ke Georgetown.Dah sampai seberang perot dah berkeroncong.. suruh waze tunjuk jalan…