Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2014

mata gugurl cemeng

Minggu lepas..akak amek cuti kecemasan... petang balik dr taska hari sebelumnya tgk2 mata amni bengkak sikit.. aku dah mula cuak..igt amni da sakit mata... abeslahhh... dah tentu seisi rumah akan kena.. tapi b la aku nengok amni steady jerk main2 ngan abang2.. tak kan la sakit mata.. lg pon dalam mata tak merah pun.. amni pon tak la gosok2 mata dia.. dalam hati ade kelegaan sket coz aku yakin ni bukan sakit mata yg mcm vampire tu..

Namun bgn pagi keesokan hari aku terkejut tgk mata amni kian membengkak..(amboi ayat akak..mcm novel la pulak..haha..:P) risau dtg kembali..coz takut kat taska makin besar bengkak tu..jadi wat keputusan cepat2 cuti jerk hari tu.. sian tgk amni tdo sambil mata bengkak...

Yahooo...lepas sumer anak2 n usben keluar rumah.. terus ajak amni tdo lagi..hahah..buruk betol pangai akak..awal lagi kot..klinik bukak kol 9.00...baik sambung tdo dulu.. hihi..tetiba akak terkejut..nengok jam kol 10.00am.. laju2 siapkan amni..akak mmg dah mandi..cuma nak siap2 pakai baju …

Jamuan raya peringkat unit

as salam..pe kabo semua..

Semalam opis akak wat jamuan raya ..hihi..makan n makan lagi..adoii tgk muka sendiri pon kemain kembong dah pipi ni.. :(..terus berkobar2 semangat akak nak jogging sambil dukung awra..hahaha..

Jamuan start kul 11.30am.. adoii dlm hati kemain tak keruan dah coz aqil keluar kol 12.00pm.. nasib boss ucap pendek jerk.. terus masing2 serbu makanan..

Amboi..khusyuk memasing amek makanan.. ye lahh takkan nak melompat2 pulok ye dak..?? ape pun byk menu tahun ni.. ramai jugak yg sponser makanan.. ate..budget pon bukan le byk beno.. hari tu akak.. cik tan n solehan telah menyeponser koktail buah2an.. senang.. tak yah masak2 bagai.. kitorang bancuh kat opis jerk..huhu.. akak balik dr amek aqil dah licin koktail tu..harap2 sedap lahhh..hahhaha.. koktail jerk pon..tu pon nak budget sedap..??

sedar tak sedar dah 10 tahun kami berkawan..suka n duka buk dikongsi bersama.. yg sebelah akak tu lahh cik tan.. sebelah cik tan tu kak siti.. depa tu single lagi.. sape berkenan leh r…

selamat malam

hari ni mmg lemau..tak kemana2 pon kami...nak kata akk berkebun..selai daun pon tak ade kat rumah ni...nak kata akk mengemas sgt...mmg tipu lah...haha...akak tak tau nape akk letih bebeno hari ni..semalam ade ler attended kenduri kawen rakan opis., bukan dia yg kawen tp anakanda dia yg kawen..hihi... nak kata jauh perjalanan dekat sgt..kat dewan INFRA Bangi tu jerk,,, Alhamdulillah...mkn nasik kenduri la kami smlm..dah lameee rasanya tak mkn kenduri...time kasih la ye kak wan sbb jemput kami sekuarga..akk ni kalo pegi kenduri mmg segan nak amek2 gambo bagai...malu...huhu...so nando gambo le n3 kali ni,,.cik amni sayang da tdo,,, cik awra dondang pon dah lena diulit mimpi,,, papa ngah layan bola...anak2 bujang kat bilik sebelah,,, haihhh ntah ape la yg derang wat tu...td akak da sound,, kalo tak kemas mende2 yg derang main jgn tdo dlm bilik mama.., amboih kemain singa mama korang tuh.., hahaha...adoiii...igt nak bebel pjg2 lg,,, tp mata akak ni da mcm kena gam gajah dah haaa...okey la …

stock EBM untuk awra

salam semua.. moga c hat2 n ceria la korang semua ye..;)..
Mesti ade yg tertanya2 cemana progress penyusuan susu ibu buat awra terchenta kan..?..kan..? hehe.. Alhamdulillah.. masih ade rezeki buat awra.. masih full breast feed ngan aku b la kat rumah.. 
Memandangkan kekangan masa kat opis jadik aku kena redho yg aku tak mampu nak pump susu byk kali n lama2.. so awra pon dah campur ngan susu fomula.. tapi target dah pon tercapai nak fully bf sampai awra umur 3 bulan pon dah wat aku rasa syukurrr sgt2..
Mudah2an awra dpt la menyusu sampai umur setahun ...tu pon kalo susu mama tak kering nak oiii,,, Insya Allah ade rezekimu nak.. 
Sekarang kalo pump hanya mampu 8 onz sahaja..huhu.. pehtu aku dah lengoh2..maklum lerr..pump manual jerk..huk..huk...nak beli letrik mak tak mampu tipah...hahahha.. i love susu mama..gituuu kata awra..nyum..nyum..
K lah.. nak sambung kerja bertimbun2 ni.. moga awra terus ceria ye nak...;)..

Raya @Taska Hasil Cyberjaya..open hause..

Assalamualaikum..

Lemau ke korang hari ni..heheh..maklum ler byk open hause kot..  seb bek akak semalam takde sape jemput p open hause..kalo ade... cuti kot gamoknye hari ni..heheheh,,,

Sabtu lepas ader function kat taska anak2.. tapi bukan kat APM Bangi.. pihak pengusaha taska wat kat Cyberjaya gabungkan ke tiga2 taska HASIL..Jalan duta..Cyber n APM Bangi... oleh kerana hari tu ader  jemputan open hause.. so decided ngan usben utk join jer event tu.. tapi tau2 jerk lah akak beranak 4 ni.. walaupun bangun kemain awal ...gigih tau gosok baju raya anak2.. tapi lambat jugek kitorang keluar..hahahha..kuar dari rumah pon dah 10.30am.. event start kol 9.00 am..boleh..???
Sampai2 sumer VIP dah balik... so terus p jamuan makan jerk ler...:P... Pagi tu hujan pulak.. Alhamdulillah..sejukkk sikit...

 Sampai2 terus makan..hehhehe... igt kami jerk la yg lamabat..ehhhh ader lg yg lambat tau...kihkih..

 Menu simple jerk.. Nasik Tomato n Soto.. tu jer yg akak nampak yg tinggal..kalo ader yg lain dah…

awra 5 month already

Hari selasa minggu lepas check up dak kenit Awra 5 month..

















  Syukur Allah awra membesar dgn sihat..cuma selsema sikit hari tu.. jangkit selsema ngan kak amni la tuh... asik  kena cium jerk... Now berat Awra dah 6.3 kg.. Petang bawak abang aqil sekali ..coz aku malas nak ke hulu ke hilir hantar anak..hehhe.. bwk je lahh lg pon dah besa pun aqil ni.. Suka sgt la aqil tak yah gi transit..huhu
Kebetulan tarikh checkup awra betul2 lepas orang cuti raya...biasa dalam sejam dah siap dah..tp oleh kerana cuti seminggu raya maka berderet2 la orang dtg checup anak n perut.. lg best b la yg sepatutnya dtg pagi..dah datang petang... kemain ramai lah kannn.. so check up ritu dtg kol 2.30pm.. abes check up kol 4.15pm.. nasib awra tak meragam sgt.. jadi cucuk la si kenit awra hari tu.. gigil2 tgn aku pegang peha montok awra tau..:(..aku ni bkn boleh.. anak kena cucuk2 ni wat aku rasa gigil2 nak pitam.. tp aku kuatkan hati gak.. melalak2 awra kena cucuk.. huhu.. sabar ye nak.. demi kebaikan kamu juga…

amni ---> 1 year 9 months

isnin lepas checkup amni 1 tahun 9 bulan... she is grown up..berat dah 10kg... dah mula byk ckp... kadang kelakar dgr amni bercakap,..tapi boleh paham la apa dia tuturkan.,kdg aku mcm tak sangka amni bley ckp dah...hihi.. ni masa aku ngah packing2 baju nak alek raya ritu... aku nak susun jerk dia nak dok dalam beg tuh...haihhh.. rasa nak packing jerk dia sekali dlm tuh..akhirnya kena tdokan anak2 baruuu aku leh packing ngan tenang..huhu...malangnya aku packing baju derang tak de masalah..baju aku plak kekurangan..haihhh... 
masa ni tgn aku parkinson...so blurr la gambo mu nak..hehehe... cikgu yg ikat rambut tu.. ngan aku mmg  amni tak bagi nak belek2 rambut dia sgt..ngan cikgu elokkkk plak bley ikat2 camtu taww..tensi akak..:(
bersungguh2 b la makan...heheheh..ehhh mcm amni berselfie plak..kemain...

ini mmg kerek nak.. jgn sombong2 ye..no..no..no..
 dah mula pandai conteng2.. masa ni abang2 ngah wat kad raya utk cikgu2 derang.. amni pon sibuk nak wat jugek..terpaksa leburkan satu ka…

aidilfitri 2014 (siri byk gambo)

As Salam...
weehoooo.,, aik...ramai yg amek cuti hari ni ye., akak dah mula keje rini...opis still lengang..amboih raya sakan korang ye,.akak amek seminggu coti pon da rasa kemain panjang dah..hihi,,, tu pon hari Jumaat kol 10 mlm dah bertolak dr tg.karang ke putrajaya.. i miss my bedroom...kikiki...mcm manapun rumah sendiri jugak yg best ye dak.?...legaaa dpt tdo atas katil sendirik...biarpun tak empuk mana.. bukan tilam vono pun.. akak pun dah lupa jenama ape..hikhik... amacam raya taun ni... best ke idak...?.. tahun ni mmg ala kadar jerk raya akak rasa,, tak meriah mana pun..nah setepek gambo raya akak sefamily.. ;)


yeayy...tema tahun ni adalah biru.. kalo korang perasan biru kami 2 dondon.. papa sedondon ngan anak2 pompuan..mama dondon ngan anak2 lelaki.. baju amni n awra last minit dapat..tu pon beli on9 akhirnya.. dalam FB kemain ade yg komen kenapa akak bergambo kat tong sampah..hahahah..  ntah.. punya la kalut nak bergamba sbb nak p beraya umah atok kat Felda Kemahal.. lagi p…