Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2015

Raikan cinta cikgu Eina n Ana

As salam..

Dah musim cuti sekolah ni besamaan ngan musim orang kawen.. sana sini orang kawen..hehe.. so 2 minggu lepas cik eina pengasuh Awra melangsungkan perkahwinan nun di Johor sana.. survey2 dalam 2 jam perjalan boleh sampai..sebab kat Tangkak jerk.. bincang2 ngan usben ..so dia kata ok lahh..jom la raikan majlis derang.. lagipun akak nak tunaikan hadiah Aqil.. dia mintak akak bawak dia tido hotel kalo dia cemerlang dalam peperiksaan. Baiklah nak..sebab mama pon masa tu dah cabar Aqil.. tak sampai hati pula nak buat tataw jerk..janji..tetap janji..



 Ni dia bekas pengasuh Awra..muda lagi dia ni..awal 20an gitu.. masa akak hantar Awra baruu 3 bulan.. cikgu Eina tinggalkan Awra masa Awra dah mampu berlari.. sedih sangat.. tapi apakan daya.. Pada akak cikgu Eina mengasuh Awra mmg tip top.. elok jerk anak akak.. balik pon comey..wangi.. kalo Awra tak dtg..cepat2 wasap akak tnya napa Awra tak dtg .ehh..sampai mcm sekali tau dia.. kalo ade benjol ke lebam.. lajuuu jer dia tanya napa Awra …

Tahniah Abang Akif Hazim

As salam..
Musim hujandah tiba kan. sejukk jer sekarang ni..
Nak cerita kejadian minggu lepas..sebelum anak2 cuti sekolah..
Sekali lagi tahun ni.. muka akak  n usben terpacul untuk hari garaduasi Prasekolah
Hahahah.. nak wat mcm mana... Aqil n Akif beza setaun jerk... sekolah pon sama..
So pagi2 akak keluar coz nak anta Amni n Awra.. cuma akak tak rasa apa2 ..mcm taun lepas
cikgu Aqil awal2 dah gitaw Aqil akan amek hadiah..so eksaited la kan.. Tapi Akif ni cikgu tak bagi taw ape2.. jadi akak anggap Akif akan terima sijil tamat Prasekolah jer lah..

Lepas hantar Amni n Awra..singgah sarapan kejap ..makan nasik dagang.. laju2 makan takut terlewat plak.. usben lambat2 makan kalut akak suh dia makan cecepat.. sebab kali ni pun Akif terpilih buat persembahan.. so namo terlepas..;)





Wahhhh..siap ada bunga2 kipas.. ok lah..gigih la jugak cikgu2 wat background.. cuma tmpat mak pak duduk tu tak de kipas.. aaaa...akak tak leh la.. akak berdarah panas.. berpeluh2 akak sementara nak tunggu program start.. …

Tahniah Abang Aqil Haziq

Bismillahirahmanirrahim...

Selamat bercuti anak2 sekolah.. best la kan.. tgk anak2 akak pon kemain happy derang.. tak payah nak bgn pagi2 moyok2 pegi sekolah..

Tahun ni..tahun anak2 sekolah byk cuti kan.. masalah jerebu yg melanda negara kita.. anak2 mmg happy sebab cuti..cuma mak ayah bukan tak happy tapi penin gak.. asik amek cuti..takut cuti rehat tak cukup pulak untuk kes2 emergency.. mcm akak ..akak wat donno jerk bawak anak2 pi opis..hahah..:P


Syukur tak terhingga ke hadrat Ilahi.. keputusan Aqil untuk tahun satu ini amat la membanggakan akak sebagai insan yg melahirkan dia.. jgn salah anggap ye korang..itu mmg normal perasaan seorang ibu.. heheh.. Keputusan akhir tahun Aqil mmg mengejutkan akak coz masa peperiksaan KAFA jadual waktu pun Aqil tak de,.. akak cuma bagi semangat agar Aqil fokus dan faham betul2 soalan dan mama yakin Aqil mampu buat.. cakap lagi ngan dia..jgn lupa doa pada Allah dan mama akan doa dari opis..




Dan.. Alhamdulillah.. petang itu.. bukak jer pintu rumah.. laj…

Amni's Birthday Party

Salam semua...

Sihat ke korang sumua.. akak hari ni dah bersin dekat 20x.. mcm nak kena selsema jer ni.. ngan
batuk pon melanda ni.. sekuat2 seorang mama..akhirnya tuntas jua berjangkit batuk n selsema anak..huhu.. ni pon dah asik ngeluh2 Allah..Allah.. sebab tu Allah bagi sakit kan..suh igt dia lebih2.. Lagi kesian bila teringat anak2 batuk n selsema.. dah la kecik..sian nak bernapas pon susah.. Si kenit akak Awra pon malam2 batuk2 sampai nak muntah tu.. ishhh..seriau akak .. sian dia..

Minggu lepas 29.10.2015 besday puteri sulung akak si Amni.. Alhamdulillah.. 3 tahun dah usia Amni..


Beso dah si Amni ni.. ish..ish.. rasa nak nangis mama tgk Amni makin beso..huuuhuu..
Sblm besday dia.. hari2 ckp nak kek Frozen.. nak hadiah la.. eiii..mcm tau2 pulak besday dia da tak lama.. So akak rasa nak tunaikan hajat sang puteri cilik akak tu.. Hitung2 kalo beli kek secret recepi tu pon lebey kurang jerk .. bincang2 ngan usben ..akhirnya usben yg p menempah.. hahah.. 


Besday ni buat kat Taska Amni jer…