Langkau ke kandungan utama

Entri bulan puase...heh..

Salam Ramadhan...:)

dah hari ke 23 dah....punya la lama x update blog bertaip...biasa dok tepek gambo...
nempek2 kat blog orang jerk..jamu mata nengok juadah berbuka...siap leleh ayaq liuq...giler lah...ni ngah menaip blog ngan kadar laju...coz lately mmg x cukup masa...byk keje uolls.. isau ketinggalan n3 di bulam Ramadhan nih...hiks...^_^..

So dah hari ke 23 baru nak wat n3.. sedih gak... sejak berpuasa ni..sekali pown x nunjuk makanan kan..maklum ler..taun ni berpuasa ngan alakadar jerk...padahal x nyempat nak snap gambo..mana taknyer..bila azan baru c buk nak hidang..Almaklum ler kalo hidang awal2..habis hero2 aku tuh kucar kacirkan meje...mama nak ini...mama...nak inun...heh..sabo jerk ler...n opkos time berbuka aku bersilat ngan hero2 ku ituh...hahahhaha...tu belum bab lepas mkn..bersepah dr atas meja....sampai bawah meja...hmmmm...sabo mama...sabo...anak2 masih kecik kan....;)...

Taun ni anak2 da makin besar...sgt riuh bila time berbuka..tu belum masuk berebutkan sesuatu...haru jadiknya...n dah tentu mama makan dlm keadaan yg x baper tenang hukhuk...tak per.. suasana itulah yg akan dirindui..coz anak2 makin membesar...taun depan mungkin suasana dah lain...

Ha...tu citer timer berbuka...time sahur laks...biasanya anak2 tak mangun..tapi ader jugak la masanya tiba2 terpacul dua2 dak kenit neh kat dapur ...tekejot mama ko nak..nasib tak terpelanting sudip..huhu...sambil tenyeh2 mata yg x baper leh bukak..agaknya terbau aroma masakan mama kot...x tenang nak t do..hikhik... ader penah sekali tuh..aqil mangun sahur..siap mkn nasik...yelah.,bukan dia tau kol baper time tu kan..hahhaha...akif mcm biasa..mangun x penah pon makan...just nengok jerk mama ngan papa makan..pelik agaknya..mama ni sik makan jerk...kehkeh...

ader sekali tuh uolls..masa tu ngah hadap makanan..tetibeee adik mangun terus nek beskal...hahahah..tergelak beso aku... dah la mata lom buka betui..dah kayoh beskal...cer bayangkan...

Alhamdulillah...taun ni PM bagi bonus plak kan..dah selamat pon aku gunakan secara berhemah...ahahahahah...pehtu rasa nyesal plak...sesal kemudian x berguna hoke....ye..sayer paham... segala persiapan anak2 dah nak siap..cuma kasut raya jerk lom beli...aku..taun ni beli sepasang jerk.. tak baper eksaited nak rayer...tetibeeee...huhu...peh tu ader la sepasang baju yg da tempah sebulan lepas lom pakai...jadik ler... tudun lom beli..kasut tak yah...tapi...henbeg raya dAh beli...heheheheh... dlm dok shopin2 raya neh...beringat2 gak lepas raya...kang sengkek plak..sapo nak nanggung..??? den jugak kan..hmmm...wet raya...serahkan kat en usben... mmg tiap2 taun g tuh...

Taun ni..perasaan nak sambut raya agak berlainan aku rasa...mungkinkah sebab umur yg dah makin meningkat... atau hormon yg masih x stabil...hahhahaha... b la dengar lagu raya...tetiba hati jadik sayu...n penah satu ketika...siap nanges teresak2..giler lahhhh... x penah cenggini... cemana la agaknya hari raya aku nanti... sob..sob...tetibee mood sedey...:(... tapi agak semangat b la nengok baju melayu anak2... x sabo nak nengok 2 beradik tu gayakan baju melayu taun neh...ikut tema tg.karang...hijau...n opkos mama pom kena beli baju kaler ijau..sedondon ngan MIL kan...hahahahha...

So...korang cemana...??? opkos dah ready kan...???









pssst-----> bunga api pun dah beli tau....hehehehe...nak nengok anak2 men munger api taun neh...n utk adik2 ipaq yg dah beso...bunga api merdeka kak ipar ko beli...hahhh..amekk korang...sure meriah kg kiter...heeeee

Ulasan

  1. Tahun nih turn aku raya kat KL
    bertapalah tak bestnya sebab dah biasa dgn kemeriahan suasana kg...

    Nak main bunger api pun tak best..sunyi sepi...
    Raya tanjung karang best kan...pulak2 klu kawasan sawah pagi..meriam sana sini dgr...

    Aku dah lama tak raya kat sg besar...
    rindu pulak umah nenek aku tuh

    BalasPadam
  2. norrie:ye ker...tak raya kemasul la taun ni herk...aper lagik nirrie..alek sg beso ler...heheheh..men meriam..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Nak tau jantina anak semasa mengandung melalui selera makan

tajuk macam ye ye ajerk...heheheh...sila abaikan tajuk...sajer wuat gimik...just nak share jerk ngan korang2 pengalaman aku time preggy dulu...maklum ler mengandung pun dah 4 kali...tapi anak baruuuu 3 heheh... 1) masa pregnant a qi l (anak sulung) aku suka sgt:-.. -suka sgt menda manis....kuey manis...colat...eskrim...ape2 yg manis lerrr... -suka makan ikan...tapi x ler makan seafood lain...ikan mmg suka sgt2... -suka tido mengiring ke kiri...(coz baby dok belah kanan...tanak tindih baby..) -suka kemas2...masak bagai... -suka cekodok pisang (hasilnyer anak pun suka makan pisang..hahah..) tapi...x suka :- -makan bege bese tuh...ala...mcm Ramlee bege tuh....x suka rasa dia...(bege mcd suka plak...hhahah..) -x suka sgt mkn ayam or masak ayam...eee  geli rasa masa tuh... n resultnyerr aku dapat..baby boy...;) 2)masa pregnant akif (anak ke 2) - sama mcm pregnant aqil...suka manis2...x suka makan ayam...n sumer nyer adalah sama di atas.. - mengidam sgt nak p cameron.

Kunci jatuh bawah lif

Salam Jumaat..penghulu segala hari.. Semalam petang akak overtime.. alek kul 7 pm.. terpaksa korang.. keje kemain banyak.. tak terkejar akak..mana nak kejer anak2 sekolah lg.. nasib ade usben tlg jagakan anak2 kat rumah sementara akak sampai.. ok berbalik kepada citer sebenar.. Masa lif da sampai tingkat bawah (G).. boleh masa nak keluar tu Akif (akak bawak dia p opis) berdiri betui2 kat pintu lif then terlepas kunci kete. OMG... kunci dah jatuh bawah lif.. huhu..perasaan akak ketika itu amat marah ye korang..geram jer tgk akif masa tu.. ye la..dah la alek lewat.. boleh plak dia tak pegang betui2 kunci tu.. dah jatoh..:((.. dlm imaginasi akak rasa nak gegar2 jer badan akif..nape dia lepaskan kunci tu.. nasib akal akak sempat selamatkan akif.. salah akak jugak..nape bagi dia peganng kunci tu.. :(.. mmg biasanya akak tak penah bg dia pegang kunci kete ..biasa smpai kete baru akak akan keluarkan kunci..tapi benda dah nak jadikkan.. so naiklah bus akak dua beranak semalam.. nasib deka

Perempuan mengandung- Sensitif

Kata orang wanita mengandung ni sensitif ye dak..?? hormon tak berapa nak stabil.. hari ni nyaris tak amek emergency leave.. akibat ketidakstabilan hormon aku ni.. memandangkan cuti tinggal 2 hari baik aku datang keje jerk.. simpan untuk hal2 yg lebey cemas. Sejak menjangkau umur 30 an ni b la preggy mmg aku byk letih.. mcm entry sebelom2 ni kan.. keje rumah memang byk aku tak abes buat.. bab melipat kain.. haihhh tak de mood aku nak lipat.. nak plak si kenit asal aku lipat kemain dengki dia.. mesti nak punahkan.. nak marah.. kecik je aku nengok.. last2 aku campak je kain dalam bilik.. senang hati tgk super spontan II.. aku suka Jep n Pak Yus..kikiki.. ni kain baju anak2 plak kemain membukit dah aku nengok.. esok la nampaknya keje kemas mengemas ni.. Ok mari kita ke bilik ayor pulak.. minggu lepas dah aku sental bilik air anak2 .. tp idak la aku daya nak menyental 2 bilik air sekaligus.. itu mencarik pasal namanya.. so buat2 tak nampak je kesan kotoran itu.. tunggu2 jugak kalo en