Langkau ke kandungan utama

Aqil Masuk Sekolah

2.1.2014

Gambar aqil blurr.. pasal dia tak dok diam.. 

Tahun 2014 adalah tahun mencabar buat aku n usben.. tahun ni Aqil dah masuk Pra Sekolah.. Akif dah 5 tahun.. so tahun ni kena bangun lebih awal dr biasa.. coz Aqil masuk sekolah kol 7.30am.. selama ni dok tengok org hantar amek anak sekolah.. Yeahhh tahun ni mcm mimpi plak aku yg kena anto n amek anak sekolah.. berpeluh2 pg2 mama kau nakkk... nasib ader papa membantu mandikan 2 hero ni.. amni tak yah mandi tukar baju jerk.. tp still nak siap2kan jugak kan. oy yea... tak lama lagi ader satu lagik.. phewww... mmg kekecohan lah pagi2.. takpe.. siok jugak kecoh2 ni ye dak..??? :P..


2.1.2014 ritu aku n usben aamek cuti.. maklum ler anak first masuk sekolah.. walaupun Pra Sekolah dah mcm dajah satu pon ader aku nengok... sebab bebudak 6 tahun ni dah berada dalam kawasan sekolah kekdahnyer.. Ape pun syukur Aqil masuk Pra ni.. kalu tak kalut mama n papa nak pikior mana nak letak Aqil.. mudah2an tahun depan Akif pon dpt sekolah sama.. senang sekali harung mama anto korang.. biar papa uruskan gadis2... mama uruskan hero2.. hehhehe..

Ni rupa kelas Aqil.. ader 4 kelas Pra kat sekolah presint 18 (1) ni.. Pra Bestari.. Pra Cemerlang..  Pra Pintar ..eh satu lg Pra aku da lupa.. hehehhe.. satu kelas ader 25 orang jerk.. so dalam ramai2 yang mohon 100 orang ni jer lah sekolah pilih.. setahu aku pemilihan berdasarkan pendapatan sekeluarga.. RM5000 kebawah tak silap.. then derang tgk jugak berapa tanggungan ...Ape pun alhamdulillah.. kos anak2 makin meningkat ini tahun..huuuu... lap peluh lagi..

Sian pulak nengok anak2 .. kelas Aqil adalah Pra Cemerlang.. non hado kosi kelas Aqil ni..tapi kelas sebelah aku intai ader plak kusi.. ntah lahhh.. cara guru kelas masing2 kot how to manage.. so far tgk Aqil boley bawak diri.. kadang2 rasa ehhh.. dah besa dah anak aku.. huhu.. terasa dah tua sket.. muehehhe...^____^..

 Ni dah dapat uniform.. hikhik.. siap ader reben ...:)... so far aku dah mula boleh sesuaikan diri bgn awal pagi.. siap2kan semua.. usben pon dah tak de dok dlm bilik air lama2 .. sbb dah set dlm kepala nak keluar awal kol 7.00am gitew.. sian gak ngan anak2 6.15am kami dah kejutkan bgn.. sbb aku nak make sure aqil minum susu dulu sblm pegi sekolah.. dia kang tak minum susu mula la ngadu sakit perot lahh.. kalo ader roti aku buatkan roti.. Amni usah kata.. mmg dia bgn awal dr abang2.. tu je yg buat aku stress coz dia akan nanges bla tgk aku ku hulu ki hilir sibuk... sian gak kat amni tp aku buat2 pekak.. kang kalo aku layan sgt mau nyer lambat..huhu.. harap2 amni akan mula biasa tak lama lagi..

Semalam cikgu dah bagi time table utk ibu bapa tau ape anak2 belajar setiap hari n baju yg sesuai nak pakai.. mcm pakai uniform ni hari Isnin.. Rabu.. n Khamis.. Selasa n Jumaat ader uniform sukan plak.. haaa.. gitew... hantar pagi tadi nampak Aqil da tau nak uruskan diri.. bukak kasut then masuk kelas terus cari locker n masukkan beg dia dlm tuh..terus duduk kat meja.. bagus..;).. time amek pon aku nengok dia happy jerk main2 ngan kawan2 dia... lega hati mama nak.. biasa dlm kereta dia akan citer lah ape dia blaja hari tu.. Semalam kemain dia tnya aku Allah tu mcm mana,.. pakai sampin tak.. pakai songkok tak.. yg dia paham ustaz yg pakai songkok n jubah tu la Allah.. tak pe pelan2 kasi dia paham.. ye lahhh.. tak ke susah nak bg paham budak besa ni.. dia kata dia tak nampak pun Allah tu mcm mana.. phewww.. mencabar kredebiliti mama kau nakkkk...

Total pendaftaran termasuk buku2 n yuran PEWARIS (mcm PIBG lahhh) adalah RM 175 kot kalo tak silap.. ok lah kan.. Akif n amni 750 ++..  Nak cecah gak seribu.. blom cari lagi transit untuk Aqil.. pelan2 mama kau cari nak.. nak bergerak sekarang terasa amat berat badan mama ni.. huhu.. kaki la sakit.. punggung lah.. tu belom pinggang.. perot lagi.. yg rasa jer paham.. ehhh selit jugak citer ngandung kan..hhahaha..ok lahhh babye!!!..:)



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Nak tau jantina anak semasa mengandung melalui selera makan

tajuk macam ye ye ajerk...heheheh...sila abaikan tajuk...sajer wuat gimik...just nak share jerk ngan korang2 pengalaman aku time preggy dulu...maklum ler mengandung pun dah 4 kali...tapi anak baruuuu 3 heheh... 1) masa pregnant a qi l (anak sulung) aku suka sgt:-.. -suka sgt menda manis....kuey manis...colat...eskrim...ape2 yg manis lerrr... -suka makan ikan...tapi x ler makan seafood lain...ikan mmg suka sgt2... -suka tido mengiring ke kiri...(coz baby dok belah kanan...tanak tindih baby..) -suka kemas2...masak bagai... -suka cekodok pisang (hasilnyer anak pun suka makan pisang..hahah..) tapi...x suka :- -makan bege bese tuh...ala...mcm Ramlee bege tuh....x suka rasa dia...(bege mcd suka plak...hhahah..) -x suka sgt mkn ayam or masak ayam...eee  geli rasa masa tuh... n resultnyerr aku dapat..baby boy...;) 2)masa pregnant akif (anak ke 2) - sama mcm pregnant aqil...suka manis2...x suka makan ayam...n sumer nyer adalah sama di atas.. - mengidam sgt nak p cameron.

Kunci jatuh bawah lif

Salam Jumaat..penghulu segala hari.. Semalam petang akak overtime.. alek kul 7 pm.. terpaksa korang.. keje kemain banyak.. tak terkejar akak..mana nak kejer anak2 sekolah lg.. nasib ade usben tlg jagakan anak2 kat rumah sementara akak sampai.. ok berbalik kepada citer sebenar.. Masa lif da sampai tingkat bawah (G).. boleh masa nak keluar tu Akif (akak bawak dia p opis) berdiri betui2 kat pintu lif then terlepas kunci kete. OMG... kunci dah jatuh bawah lif.. huhu..perasaan akak ketika itu amat marah ye korang..geram jer tgk akif masa tu.. ye la..dah la alek lewat.. boleh plak dia tak pegang betui2 kunci tu.. dah jatoh..:((.. dlm imaginasi akak rasa nak gegar2 jer badan akif..nape dia lepaskan kunci tu.. nasib akal akak sempat selamatkan akif.. salah akak jugak..nape bagi dia peganng kunci tu.. :(.. mmg biasanya akak tak penah bg dia pegang kunci kete ..biasa smpai kete baru akak akan keluarkan kunci..tapi benda dah nak jadikkan.. so naiklah bus akak dua beranak semalam.. nasib deka

Perempuan mengandung- Sensitif

Kata orang wanita mengandung ni sensitif ye dak..?? hormon tak berapa nak stabil.. hari ni nyaris tak amek emergency leave.. akibat ketidakstabilan hormon aku ni.. memandangkan cuti tinggal 2 hari baik aku datang keje jerk.. simpan untuk hal2 yg lebey cemas. Sejak menjangkau umur 30 an ni b la preggy mmg aku byk letih.. mcm entry sebelom2 ni kan.. keje rumah memang byk aku tak abes buat.. bab melipat kain.. haihhh tak de mood aku nak lipat.. nak plak si kenit asal aku lipat kemain dengki dia.. mesti nak punahkan.. nak marah.. kecik je aku nengok.. last2 aku campak je kain dalam bilik.. senang hati tgk super spontan II.. aku suka Jep n Pak Yus..kikiki.. ni kain baju anak2 plak kemain membukit dah aku nengok.. esok la nampaknya keje kemas mengemas ni.. Ok mari kita ke bilik ayor pulak.. minggu lepas dah aku sental bilik air anak2 .. tp idak la aku daya nak menyental 2 bilik air sekaligus.. itu mencarik pasal namanya.. so buat2 tak nampak je kesan kotoran itu.. tunggu2 jugak kalo en