Langkau ke kandungan utama

sambungan citer 3


salam semua..selamat pagi...:)

oh yer...sebelum nak sambung citer..nak ucap dulu..salam maalhijrah wuat semua...:D...da masuk taun baru kan...semoga kiter juga berhijrah ke arah yg lebey baik...InsyaAllah....

Cuti 3 hari kan..tapi dok kat umah jerk...x p mana2....coz ayah n mak dtg umah....suka...:D..
sambung citer rituh...aku rasa aku lupa bg tau kot ape dokte wat masa operate tuh....docte telah memotong 10 cm usus en usben...why..??? sebab usus en usben melekat n semasa docte betulkan ususnya telah bocor....ngeri kan...???...hmmm....namun itulah pengorbanan en usben ketika raya korban hari tuh....huhuhu...

haa...masa raya korban masa kowang syok2 alek kg. kumpul sesama kuarga...aku sendirian bersama anak2...mak ngan abah dah pun alek coz ader adik2 kecik yg perlukan mereka..setidak2nya en usben masih ada aku n anak2 kan...???x pe lah...oh ayah n mak x dpt datang coz pd hari ituh mereka wuat korban di kg...so aku pon x nak rosakkan sumer program...

malam raya korban....

aku alek dr hospital dlm 7.30 pm...sampai umah terasa sgt sepi...parkin pon dah lengang...ramai dah alek kg...rumah2 ader la x sampai 10 bijik yang terang...huhu...aku sedey...tiba terdengar takbir bergema..mungkin dr surau or masjid....aduh...lg aku sayu+sedey...ngan x sedar...air mata aku pon berlumba kuar...haishhhh.....1st time aku smbt raya korban sendirian...tanpa kuarga di sisi...nak pulak sebelum tuh dah plan nak alek kg kan...tapi ituah...kita hanya merancang...Allah yg menentukan....hmmmm.....

pagi raya.....

aku bgn mcm biasa...x der aper pon kat rumah n aku pon x prepare ape2 coz teringat en usben still x boleh mkn even setitik air pon x leh minum..masuk hari raya dah 5 hr dia x makan...so pg raya tuh aku masak bihun goreng jerk wuat santapan kami ber3...masa c buk2 kat dapo....akif berkata: gituh...heheheh...
akif:"mama...alek kg. jomm....."....tok wan......
mama:"alek kg adik....???....cemana nak alek sayang...papa kan sakit..."

akif diam....aku...??uhuhuhu...sedey lagik....:((...mcm tau2 pulak anak2 kan...bila dengar takbir raya kat tv...."mama...hali layer..."...sian...sian...walaupun mereka idak la paham pon makna hari raya ituh...hiksss....

waktu melawat di hari raya jugak adalah seperti biasa..tapi masa melawat tengahari tuh aku x dpt melawat en usben..coz anak2 terbungkang tdo sampai kol 2.pm...sgt susah kan b la ader dak2 kecik time ginih...aku serba salah..sian en usben...:(..hari2 melawat bawak budak2 juga amatlah menyiksakan...mana nak tgk suami yg masih terlantar...anak2 pulak sgt la aktif b la di wad...arghhhh aku stress...aku rasa perhatian aku lebey tertumpu pada anak2 coz aku isau mereka mengganggu urusan nurse n pesakit lain ....yg lagik aku risau takot depa hilang...n pada masa ituh aku rasa aku kena berkorban...berpisah ngan anak2...:((...memandangkan en usben sgt perlukan aku ...kol mak mertua...mintak dia jagakan anak2 wuat seminggu...sementara en usben masih kat hospital n aku susah nak berulang alek b la ada anak2...:(...aku belom pernah berpisah ngan anak2...walaupun berat....itu jalan yg aku nampak.....Tq Allah...memberi aku pertunjuk...anak2 aku hantr alek kg..n Alhamdulillah terasa 1 beben telah berkurangan....namun dlm kalut dgn masalah di depan mata....aku terlupa....anak dalam kandungan ku...Ya Allah...:(...



Hari ke 7 en usben dah di benarkan minum air kosong....tu pun sikit...makin kurus kering la laki aku...huhu...n hr ke 8 br dia leh mkn...ofkos la soft diet kan...aku lega sgt..n lagi lega tentulah tuan empunya badan kan...hak...hak...bubur nasik yg selama ni x suka pon kata amatla sodap....

Hari ke 9 en usben kat hospital....Alhamdulillah sumer wayar dah pun kena bukak...tapi..aku mula x sedap hati coz rasa mual aku hilang serta merta(preknen kan..).,dah seminggu jugak kot...n kuar tanda hitam mcm period nak abes tu kan...Ya Allah...aku redha walau aper pon yg berlaku...

Hari ke 10...berita baik....en usben meset time tu aku kat opis...dia leh kuar hari tuh...seb bek la hari Jumaat jugak....so masa panjang kan...so WELCOME HOME sayang...;)...

Aku makin x sedap hati...b la tanda hitam tu makin kerap keluar...so p kinik chek up....dalam kesakitan en usben tetap nak teman...n doc sahkan janin aku dah x berdegup....:((...maafkan mama anakku...:((..n doc terus wat surat suh p kecemasan hospital Putrajaya... missed..misscarriage...

Hospital Putrajaya....

Lepas da daftar sumer x lama aku kena panggil...n doc scan wuat kali ke 2...oh ye kan..kandungan aku dah 3 bulan...mmg sah da x der..tapi dia bole ckp x nampak kantung ...ishhh..aper kes ni kan...n doc kol docter kat labour room...n aku dihantar plak masok labour room....mak aii aku da suspen..kena cuci hari tu jugak ker....????..:(..sian en usben..kena teman aku pulak...

kali ke 3 scan...kali ni dokter bg tarikh utk dtg cuci...mak aii b la dgr kena cuci sgt la takot kan..cemana proses tuh...sakit ker tak..??? ishhh...memacam la pikir...doc bg tarikh seminggu dr tarikh dtg hospital ari tuh...

alek umah kol mak mertua...dia pon terkejut...mintak postpone amek anak after sumernyer selesai..mak kata ok...tak pe...anak2 pon ok jerk dok sana....lega aku rasa...tapi rindu usah kata lar...Ya Allah...sesungguhnya ENGKAU lg maha mengetahui yg terbaik wuat kami....

hari ke 4 sebelum tarikh cuci....tiba2 masa aku nak buang air besar...darah penuh satu toilet bowl....aku panic...n amek keputusan p alek hospital...b la docte check...igt da kena wuat hr tu jugak...sgt cuak....tapi rupanya docter bg tarikh lain...kena tunggu 2hr pulak coz aku ken berpuasa ...b la da tnya sumer kat docter cemana proses tuh...adakah sakit...n aku alek umah ngan perasaan lega n bersedia sudah...nak pulak docter dah terus bg mc...hikhik...tak yah la aku p kojer...

penat baca ke uolls...aku pon da penat taip neh..nanti aku sambung...:D...


psssttt----> awalnya mak ngan ayah masak hari ni....ader plan kot nak p jenjalan petang nehhh....nak ikotttt...

Ulasan

  1. laaaa guguq ka zam..
    xper la, hargai apa yg dah ada tu yer
    aku tau ko kuat!

    BalasPadam
  2. Rayy: mcm gitulah..x der rezeki aku nak timang anak...errr...aku mmg kuat Rayy....:P...Alhamdulillah....hahahaha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Nak tau jantina anak semasa mengandung melalui selera makan

tajuk macam ye ye ajerk...heheheh...sila abaikan tajuk...sajer wuat gimik...just nak share jerk ngan korang2 pengalaman aku time preggy dulu...maklum ler mengandung pun dah 4 kali...tapi anak baruuuu 3 heheh... 1) masa pregnant a qi l (anak sulung) aku suka sgt:-.. -suka sgt menda manis....kuey manis...colat...eskrim...ape2 yg manis lerrr... -suka makan ikan...tapi x ler makan seafood lain...ikan mmg suka sgt2... -suka tido mengiring ke kiri...(coz baby dok belah kanan...tanak tindih baby..) -suka kemas2...masak bagai... -suka cekodok pisang (hasilnyer anak pun suka makan pisang..hahah..) tapi...x suka :- -makan bege bese tuh...ala...mcm Ramlee bege tuh....x suka rasa dia...(bege mcd suka plak...hhahah..) -x suka sgt mkn ayam or masak ayam...eee  geli rasa masa tuh... n resultnyerr aku dapat..baby boy...;) 2)masa pregnant akif (anak ke 2) - sama mcm pregnant aqil...suka manis2...x suka makan ayam...n sumer nyer adalah sama di atas.. - mengidam sgt nak p cameron.

Kunci jatuh bawah lif

Salam Jumaat..penghulu segala hari.. Semalam petang akak overtime.. alek kul 7 pm.. terpaksa korang.. keje kemain banyak.. tak terkejar akak..mana nak kejer anak2 sekolah lg.. nasib ade usben tlg jagakan anak2 kat rumah sementara akak sampai.. ok berbalik kepada citer sebenar.. Masa lif da sampai tingkat bawah (G).. boleh masa nak keluar tu Akif (akak bawak dia p opis) berdiri betui2 kat pintu lif then terlepas kunci kete. OMG... kunci dah jatuh bawah lif.. huhu..perasaan akak ketika itu amat marah ye korang..geram jer tgk akif masa tu.. ye la..dah la alek lewat.. boleh plak dia tak pegang betui2 kunci tu.. dah jatoh..:((.. dlm imaginasi akak rasa nak gegar2 jer badan akif..nape dia lepaskan kunci tu.. nasib akal akak sempat selamatkan akif.. salah akak jugak..nape bagi dia peganng kunci tu.. :(.. mmg biasanya akak tak penah bg dia pegang kunci kete ..biasa smpai kete baru akak akan keluarkan kunci..tapi benda dah nak jadikkan.. so naiklah bus akak dua beranak semalam.. nasib deka

Perempuan mengandung- Sensitif

Kata orang wanita mengandung ni sensitif ye dak..?? hormon tak berapa nak stabil.. hari ni nyaris tak amek emergency leave.. akibat ketidakstabilan hormon aku ni.. memandangkan cuti tinggal 2 hari baik aku datang keje jerk.. simpan untuk hal2 yg lebey cemas. Sejak menjangkau umur 30 an ni b la preggy mmg aku byk letih.. mcm entry sebelom2 ni kan.. keje rumah memang byk aku tak abes buat.. bab melipat kain.. haihhh tak de mood aku nak lipat.. nak plak si kenit asal aku lipat kemain dengki dia.. mesti nak punahkan.. nak marah.. kecik je aku nengok.. last2 aku campak je kain dalam bilik.. senang hati tgk super spontan II.. aku suka Jep n Pak Yus..kikiki.. ni kain baju anak2 plak kemain membukit dah aku nengok.. esok la nampaknya keje kemas mengemas ni.. Ok mari kita ke bilik ayor pulak.. minggu lepas dah aku sental bilik air anak2 .. tp idak la aku daya nak menyental 2 bilik air sekaligus.. itu mencarik pasal namanya.. so buat2 tak nampak je kesan kotoran itu.. tunggu2 jugak kalo en