Langkau ke kandungan utama

Ralat keputusan peperiksaan 2016

Assalamualaikum..

Ade akak up entri pasai keputusan anak2 kan.. rupanya ada ralat uolls.. sistem ada masalah sikit masa tu..skrg kan semua guna sistem..heheh..rupanya mmg sekolah masih kita 6 matapelajaran teras sahaja utk kiraan peratusan markah..

Ada pro n kontra bila ni terjadi.. Aqil terus tukar jadik tempat ke 7 dalam kelas.. n no.10 dalam darjah.. Akif pulak terus ke no.14 dlm kelas..dalam darjah no.23..





Apa pun tahniah la buat anak2..Mama tau korang dah berusaha.. tapi kawan2 lain lagi hebat2 kan.. kita usaha taun dpn pulak ye..

Tapi hati mama berbunga2 kembali bila tgk result peksa KAFA diorang.. n mama tak expect langsung Aqil n Akif dpt cemerlang juga..



Akak sempat snap Akif punya keputusan jerk.. Aqil lupa nak snap..hehe..





Alhamdulillah..syukur mama nak..dua2 cemerlang.. doa mama agar anak2 cemerlang dlm ilmu dunia n akhirat ye.. Tahniah anak2 .. mama terharu.. jimat dwet mama coz dua2 dpt hadiah beg sekolah Nn alat tulis..haha..

Ok korang.. kalo pikir negative. .negative la akan jadik..so pikir positive jer la..akak ngah happy ni.. ;).. bye..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Nak tau jantina anak semasa mengandung melalui selera makan

tajuk macam ye ye ajerk...heheheh...sila abaikan tajuk...sajer wuat gimik...just nak share jerk ngan korang2 pengalaman aku time preggy dulu...maklum ler mengandung pun dah 4 kali...tapi anak baruuuu 3 heheh... 1) masa pregnant a qi l (anak sulung) aku suka sgt:-.. -suka sgt menda manis....kuey manis...colat...eskrim...ape2 yg manis lerrr... -suka makan ikan...tapi x ler makan seafood lain...ikan mmg suka sgt2... -suka tido mengiring ke kiri...(coz baby dok belah kanan...tanak tindih baby..) -suka kemas2...masak bagai... -suka cekodok pisang (hasilnyer anak pun suka makan pisang..hahah..) tapi...x suka :- -makan bege bese tuh...ala...mcm Ramlee bege tuh....x suka rasa dia...(bege mcd suka plak...hhahah..) -x suka sgt mkn ayam or masak ayam...eee  geli rasa masa tuh... n resultnyerr aku dapat..baby boy...;) 2)masa pregnant akif (anak ke 2) - sama mcm pregnant aqil...suka manis2...x suka makan ayam...n sumer nyer adalah sama di atas.. - mengidam sgt nak p cameron.

Kunci jatuh bawah lif

Salam Jumaat..penghulu segala hari.. Semalam petang akak overtime.. alek kul 7 pm.. terpaksa korang.. keje kemain banyak.. tak terkejar akak..mana nak kejer anak2 sekolah lg.. nasib ade usben tlg jagakan anak2 kat rumah sementara akak sampai.. ok berbalik kepada citer sebenar.. Masa lif da sampai tingkat bawah (G).. boleh masa nak keluar tu Akif (akak bawak dia p opis) berdiri betui2 kat pintu lif then terlepas kunci kete. OMG... kunci dah jatuh bawah lif.. huhu..perasaan akak ketika itu amat marah ye korang..geram jer tgk akif masa tu.. ye la..dah la alek lewat.. boleh plak dia tak pegang betui2 kunci tu.. dah jatoh..:((.. dlm imaginasi akak rasa nak gegar2 jer badan akif..nape dia lepaskan kunci tu.. nasib akal akak sempat selamatkan akif.. salah akak jugak..nape bagi dia peganng kunci tu.. :(.. mmg biasanya akak tak penah bg dia pegang kunci kete ..biasa smpai kete baru akak akan keluarkan kunci..tapi benda dah nak jadikkan.. so naiklah bus akak dua beranak semalam.. nasib deka

Perempuan mengandung- Sensitif

Kata orang wanita mengandung ni sensitif ye dak..?? hormon tak berapa nak stabil.. hari ni nyaris tak amek emergency leave.. akibat ketidakstabilan hormon aku ni.. memandangkan cuti tinggal 2 hari baik aku datang keje jerk.. simpan untuk hal2 yg lebey cemas. Sejak menjangkau umur 30 an ni b la preggy mmg aku byk letih.. mcm entry sebelom2 ni kan.. keje rumah memang byk aku tak abes buat.. bab melipat kain.. haihhh tak de mood aku nak lipat.. nak plak si kenit asal aku lipat kemain dengki dia.. mesti nak punahkan.. nak marah.. kecik je aku nengok.. last2 aku campak je kain dalam bilik.. senang hati tgk super spontan II.. aku suka Jep n Pak Yus..kikiki.. ni kain baju anak2 plak kemain membukit dah aku nengok.. esok la nampaknya keje kemas mengemas ni.. Ok mari kita ke bilik ayor pulak.. minggu lepas dah aku sental bilik air anak2 .. tp idak la aku daya nak menyental 2 bilik air sekaligus.. itu mencarik pasal namanya.. so buat2 tak nampak je kesan kotoran itu.. tunggu2 jugak kalo en